سیگار و خواب نابود کننده های پوست

  


 سیگار را ترک کنید سیگار کشیدن باعث پیری پوست صورت منبع معتبر و پوستی است که در سایر مناطق بدن واقع شده منبع معتمد. سیگار کشیدن رگهای خونی موجود در لایه خارجی پوست را باریک می کند ، که باعث کاهش جریان خون و از بین رفتن مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز پوست برای سالم ماندن می شود.


قطع سیگار می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد و از ایجاد چین و چروک های مربوط به سیگار جلوگیری کند.

کلاژن و الاستین به پوست قدرت و قابلیت ارتجاعی می بخشد. سیگار کشیدن ممکن است با از بین رفتن کلاژن و کاهش تولید کلاژن ، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد.


علاوه بر این ، عبارات تکراری که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می شوند - مانند لب زدن - می توانند باعث ایجاد چین و چروک صورت شوند.


اگر در حال حاضر سیگار می کشید ، بهترین کاری که می توانید برای سلامت پوست خود انجام دهید ترک آن است. برای کسب اطلاعات در مورد ترک سیگار می توانید از Smokefree.gov ، ابتکاری از موسسه ملی سرطان (NCI) بازدید کنید



 زیبایی خود را بخوابید

خوابیدن زیبایی باعث دور شدن سیاهی دور چشم و بهبود رنگ پوست می شود و از همه بهتر ، رایگان است.


دریافت ساعات خواب توصیه شده می تواند معجزه هایی برای چهره شما ایجاد کند.

بنیاد ملی خواب به بزرگسالان توصیه می کند هر روز بین 7 تا 9 ساعت بخوابند. خوابیدن در کمتر از این زمان می تواند برای سلامتی شما - و به ویژه پوست - مضر باشد.


کمبود خواب مزمن با چاقی ، کمبود ایمنی ، دیابت و سرطان در ارتباط است ، اما تحقیقات نشان داده است که کیفیت خواب نیز ممکن است تأثیر قابل توجهی بر عملکرد پوست و پیری داشته باشد.


افرادی که به عنوان خواب آلوده طبقه بندی نمی شوند ، دارای علائم افزایش پیری زودرس پوست و کاهش توانایی پوست برای ترمیم شبانه خود از عوامل استرس زای محیطی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب هستند.


در طول خواب عمیق ، بدن شما وارد حالت ترمیم می شود و پوست ، عضلات و سلولهای خون و مغز را بازسازی می کند. بدون خواب کافی ، بدن شما قادر به تولید کلاژن جدید نیست. کلاژن از افتادگی پوست شما جلوگیری می کند.


سعی کنید یک شب زود بخوابید و 7 ساعت کامل بخوابید تا بهترین حالت را داشته باشید.


سالم و جوان نگه داشتن پوست لزوماً به معنی شکستن بانک با خرید کرم ها و لوسیون های گران قیمت نیست. با دنبال کردن این مراحل ساده ، می توانید پوستی کسل کننده و بی روح ایجاد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.